مبانی نظری وپیشنه تحقیق انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی
مبانی نظری وپیشنه تحقیق انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی مبانی نظری وپیشنه تحقیق انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنیدانلود مبانی نظری وپیشنه تحقیق انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی مبانینظریوپیشنهتحقیقانگیزششغلیمعلمانتربیتبدنیمبانینظریوپیشنهتحقیق-------
مبانی نظری وپیشنه تحقیق انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 0
قیمت: 26400 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشنه تحقیق انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
ادبیات تحقیق 11
نگرشهای مدیریت به انگیزش 12
ـ رویکرد کلاسیک 12
ـ رویکرد نئوکلاسیک 13
ـ رویکرد اقتضایی 14
نگرشهای روانشناختی در زمینه انگیزش 15
ـ نظریه لذت طلبی 16
ـ نظریه غرایز 16
ـ نظریه تقویت 16
ـ نظریه شناخت 17
نظریه های انگیزشی 17
الف) نظریههای فعالسازی انگیزش 17
ـ نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو 18
ـ نظریه دو جنبهای انگیزش 20
ـ نظریه دوعاملی انگیزش 21
ـ نظریه لذتگرایی مک کللند 22
ـ نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد 23
ب) نظریههای فرایندی 24
ـ نظریه انتظار و احتمال 24
ـ نظریه برابری 25
عنـوان
صفحه
ـ نظریه هدفگذاری 25
ـ نظریه تقویت و اصلاح رفتار 26
نظری تفصیلی بر تئوری هرزبرگ 27
پیشینه تحقیق 30
جمع بندی 36
مقدمه
در این فصل ابتدا به ماهیت و تعاریف مختلف انگیزش میپردازیم و سپس زمینههای انگیزشی را از دیدگاه مکاتب مدیریت و روانشناسی، براساس روند تاریخی و تکاملی، به طور اجمال مورد بررسی قرار میدهیم. بخش دوم این فصل به پیشینه تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع تحقیق میپردازد.
الف) ادبیات تحقیق
اصطلاح انگیزش نخستین بار از واژه لاتین مو1. Move
به معنی حرکت گرفته شده است. از آنجا که این واژه برای بیان منظور ما در این جا کافی نیست، بنابراین گزیدهای از تعاریف مختلف ارایه میشود.
اتکینسون2. Atkinson
، (1964)، انگیزش را به عنوان تأثیر همزمان در هدایت، قوت و تداوم کنش تعریف کرده است. در حالیکه وروم3. Vroom
(1964)، انگیزش را فرایند حاکم بر گزینشهایی که از سوی اشخاص و موجودات پست تر که از میان شکلهای گوناگون فعالیت ارادی به عمل میآید، میداند (13). عباسزادگان (1371) ، در تعریف انگیزش بیان میکند که انگیزش یک محرک درونی برای بروز یک اقدام بیرونی توسط انسان است، که این اقدام ممکن است فیزیکی، فکری یا هنری باشد (22). علاقهبند (1371) ،نیز انگیزش را عوامل روانشناختی، جامعهشناختی، فرهنگی و اقتصادی مؤثر در شکلگیری رفتار فردی و گروهی در محیط آموزشی میدادند(21). الوانی (1373)،نیز در تعریف انگیزش بیان میکند؛ انگیزش عبارت است از تمام عوامل روانی آگاهانه و ناآگاهانه آماده کننده انسان به منظور تحقق بعضی از اعمال، گرایشها و اهداف (2). عسکریان، (1370)، انگیزش را یک فرایند پیچیده میداند که از نیازهای فرهنگی، اجتماعی، روانشناختی و فیزیکی ترکیب شده است، بطوری که جهت سازماندهی و تقویت رفتار انسانی هم بصورت فردی و هم تعاملی برهمدیگر تأثیر میگذارند(